Bakan Yılmaz protokol kapsamında Telekom, 2019 yılı sonuna kadar toplam 50 milyon liralık yeni yatırımla Millî Eğitim Bakanlığı ile 8 yeni proje gerçekleştirecek.

Bakan Yılmaz ve Bakan Arslan, Türk Telekom Okul Yapım Protokolü’nü imzaladı

 

Millî Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, “Hayırsever eğitim gönüllülerimiz tarafından ´Eğitime Yüzde 100 Destek Kampanyası´ kapsamında 3 bin 424 yeni bina, 53 bin 159 yeni derslik, 22 bin 297 ek bina, 5 bin 787 ek derslik olmak üzere, 25 bin 721 bina ve 58 bin 946 derslik hayırseverlerimiz tarafından yapılıp Milli Eğitime bağışlandı.” dedi.

 

 

09.04.2018 14:22

 

Millî Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz,  Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan´ın da katıldığı Türk Telekom Genel Müdürlüğü Kültür Merkezi´nde düzenlenen Türk Telekom-Millî Eğitim Bakanlığı Okul Yapım Protokolü imza töreninde yaptığı konuşmasına, protokole katkısı olanlara teşekkür ederek başladı. Toplumun kalkınmasında yetişmiş insan gücünü okulların sağladığını belirten Yılmaz, kalite ve fırsat eşitliğinin eğitimin vazgeçilmez ilkeleri olduğunu vurguladı. Yılmaz, alt yapı tamamlanmadan eğitimde kaliteden bahsedebilmenin mümkün olmadığını, alt yapının tamamlanması için Türkiye´de eğitime en çok destek veren kurumlardan birinin Türk Telekom olduğunu bildirdi. “Bugün Türkiye´nin neresine giderseniz gidin Türk Telekom okullarından son 10 yıldan bu yana mutlaka mezun olmuş birisini görürsünüz. Bundan daha güzel Türk Telekom´un tanıtımı yapılamaz.” diyen Yılmaz, Türk Telekom ailesine eğitime verdiği katkılar için teşekkür etti. Bakan Yılmaz, insanın en büyük birikiminin eğitim olduğuna işaret ederek, “Büyük Türkiye hedefine giden yolda en büyük kılavuzumuz bilimdir, akıldır, ilimden gidilmeyen yolun sonu da karanlıktır.” ifadesini kullandı. Bilgiyi üretecek insanların üretildiği yerlerin eğitim kurumları olduğunu, bu nedenle bu kurumların inşasına büyük önem verdiklerine işaret eden Yılmaz, şöyle devam etti: “Eğitime yatırım yapan hayırsever eğitim gönüllülerimiz tarafından ´Eğitime Yüzde 100 Destek Kampanyası´ kapsamında 3 bin 424 yeni bina, 53 bin 159 yeni derslik, 22 bin 297 ek bina, 5 bin 787 ek derslik olmak üzere 25 bin 721 bina ve 58 bin 946 derslik hayırseverlerimiz tarafından yapılıp Millî Eğitime bağışlandı.”

 

Vergi istinası düzenlemesi eğitime yarayacak 

Bakan Yılmaz, Başbakan Binali Yıldırım´ın koyduğu “ikili eğitimi 2019 yılı sonunda sona erdirme” hedefine ulaşacaklarını vurgulayarak, bunun için Katma Değer Vergisi Kanunu´nda değişiklik yapıldığını hatırlattı. Geçen hafta Resmi Gazete´de yayımlanan düzenlemeyle genel ve özel bütçeli kamu idarelerine yani Millî Eğitim Bakanlığına yapılan tüm okulların, yurtların, çocuk yuvaları dahil, bakım ve rehabilitasyon merkezleri dahil inşası dolayısıyla bağışta bulunacaklara yapılan teslim ve hizmetlerin her türlü vergiden istisna tutulduğuna dikkati çeken Yılmaz, “KDV´den muaf olunduğundan ondan artacak kısmın da ilave eğitim için kullanılacağına inanıyorum.” ifadesini kullandı. Geleceğin teminatı evlatların kişilik, yetenek ve kabiliyetlerini en üst düzeye çıkarmak istediklerini belirten Yılmaz, “Evlatlarımızın iletişim becerisi yüksek, takım çalışmasına uyumlu, eleştirel düşünceye sahip olmasını istiyoruz. Türkiye´nin en büyük yatırımı beşeri sermayeye yapılan yatırımdır.” değerlendirmesini yaptı. Bakan Yılmaz, Türkiye´nin dün Avrupa Birliği ülkelerinden daha az eğitime kaynak ayırırken bugün çok daha fazlasını ayırdığını bildirdi. Türkiye´nin beşeri sermayesini kendine güç olarak dönüştürmeyi başarabilmiş ender ülkelerden biri olduğuna değinen Yılmaz, “Bugün Türkiye´de ne başarı varsa arkasında eğitim var, ancak ne eksiklik varsa onun da sebebi eğitimdir. Eksikleri giderebilmenin yolu da eğitimden geçiyor. Türkiye´nin dünyanın 10 büyük ekonomisinden biri haline gelmesi, herkesin evi barkı, işi aşı olması ancak daha iyi eğitimle mümkündür.” diye konuştu.

 

“Hedeflerin hemen hepsine ulaşıldı”

Bakan Yılmaz, 10. Kalkınma Planını´nda yer alan eğitimle ilgili hedeflerin hemen hepsine ulaşıldığına dikkati çekti. Fırsat eşitliğinde, okullaşma oranının artırılmasında, eğitime katılma süresinde, derslik başına düşen öğrenci sayısının azaltılmasında, müfredatın güncellenmesinde ve eğitimde teknoloji kullanımının artırılmasında büyük mesafe kaydedildiğini belirten Yılmaz, şu görüşlere yer verdi: “Plan hazırlandığı dönemde, ´bölgeler arasında beşeri ve fiziki dengesizlikler giderilsin´ diye bir tavsiye vardı. O zaman doğuda okul yoktu. Öğrencileri ayakta dahi sınıfta tutabilecek 90 kişilik dersliklerin bulunduğu bir vali tarafından aktarıldı. Şimdi, Ağrı´ya da gidin, Kars´a da gidin, Iğdır´a gidin, Hakkari´ye gidin, Bitlis´e de gidin derslik başına düşen öğrenci sayısı 22. Öğretmen doluluk oranı Güneydoğu Anadolu´da yüzde 90, Doğu Anadolu´da yüzde 92. Marmara Bölgesi´nde eksiklik var, yani tam tersi oldu, öğretmen doluluk oranı yüzde 85´lerde, derslik başına düşen öğrenci sayısı da nüfusun da göç almasıyla birlikte biraz daha fazla. Türkiye genelinde biz geldiğimizde derslik başına düşen öğrenci sayısını 36´dan 24´e düşürdük.”

 

“80 yılda yapılan derslikten daha fazlası bu dönemde yapıldı”

Bakan Yılmaz, eğitimde bazı alanlarda 80 yılda yapılanlara denk, bazı alanlarda ise çok daha fazlasını halkın hizmetine sunduklarını bildirdi. Millî gelirden eğitime ayrılan payın iki kattan fazla arttığına ve 2002´de bu payın 2,9 iken şimdi 6,2´nin üzerine çıktığına işaret eden Yılmaz, merkezi bütçeden ayrılan miktarın da 12 kattan fazla arttığını, bu yıl bütçeden 134 milyar 727 milyon liranın eğitime ayrıldığını hatırlattı. Yılmaz, “80 yılda yapılan derslikten daha fazlası bu dönemde yapıldı. 2002´de derslik sayımız 367 bin iken, bugün 754 binin üzerinde. Bizden önce 477 bin öğretmen vardı, bizim dönemde 584 bin öğretmen ataması gerçekleştirdik.” bilgisini verdi. Türkiye´de 15 yaş ve üzerinde okuma yazma bilmeme oranının yaklaşık 4 kat azaldığını belirten Yılmaz, “2002´de yüzde 14,9´u bu toplumun okuma yazma bilmezdi, şimdi yüzde 4´e düştü. İnanıyoruz ki gerçek rakam bunun da altındadır.” dedi.

 

Bakan Yılmaz, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan´ın himayelerinde başlatılan “Okuryazarlık Seferberliği”ne değinerek, “İnanıyoruz ki bir yıl içerisinde Türkiye´de okuma bilmeme oranını sıfırlayacağız, okuma yazma oranını yüzde 100´e çıkaracağız.” ifadesini kullandı. Okul öncesi dönemde de öğrenci sayısının beş kat artarak 1 milyon 479 bine çıktığını vurgulayan Yılmaz, özel öğretim kurumlarındaki öğrenci sayısının yaklaşık 6 kat artışla bu yıl 1 milyon 327 binin üzerine çıktığını aktardı. Bakan Yılmaz, Fatih Projesi kapsamında 432 bin akıllı tahtanın okullarda kurulduğunu, okullarda verilen destekleme ve yetiştirme kurslarına yılda yaklaşık 9 milyon öğrencinin yararlandığını söyledi.

 

“İlkokullarda okullaşma yüzde 100″

Bakan Yılmaz, Başbakan Yıldırım´ın “ilkokullarda okullaşma oranının yüzde 100´e çıktığına” ilişkin yaptığı açıklamaların doğru olmadığı yönünde haberler yapıldığını, ancak bu rakamların doğru olduğunu bildirdi.  İlköğretimde okullaşma oranının 2002-2003 eğitim öğretim yılında yüzde 96 iken, bu oranın 2016-2017 eğitim öğretim yılında ilkokulda yüzde 95, ortaokulda ise yüzde 105´e çıktığını, bunun ikisi toplandığında yüzde 100´ün üzerinde bir rakamın ortaya çıktığını bildiren Yılmaz, 2002-2003 eğitim öğretim ortaöğretimde brüt okullaşma oranı yüzde 80 iken 2016-2017´de yüzde 106´ya çıktığını anlattı. Yılmaz, yükseköğretimde brüt okullaşma oranının da yüzde 27´den yüzde 103´e çıktığını belirterek, “Başbakanımız doğruyu söyledi değil mi? Gerçek bu olmasına rağmen, Başbakanımız da bunu ifade etmesine rağmen niye farklı bir şeye gidiyor? O zaman diyorsunuz ki Solomon Adası yerlileri var diyoruz. O zaman da ´Biz veya ben, Solomon Adası yerlisi değilim.´ diyor. Rakam bu, yaptığın yorum ayrı.” ifadesini kullandı.

 

Suriyeli öğrencilerin okullaşma oranlarına ilişkin bir gazetede yayımlanan habere de değinen Yılmaz, haberin “Suriyelilerin 5´te ikisi okula gitmiyor.” şeklinde olumsuz bir bakışı yansıttığını aktardı. ”Peki Suriyelilerin 5´te üçünün okula gittiğini niye görmüyorsun?” sorusunu yönelten Yılmaz, şunları kaydetti: “İlkokul çağındaki Suriyelilerin okullaşma oranı yüzde 100. Suriye´de ortaöğretim zorunlu eğitim kapsamında değil. Oradan gelen halkın bir alışkanlığı, kabulü var, liseye evlatlarını gönderemeyeceğini düşünebiliyor. Dolayısıyla oradaki oran yüzde 20. ´Türkiye´de 5 kişiden dördü okula gitmiyor.´ deniyor. Suriye´deki durumdan çok daha iyi bir başarıyı yakaladık, bütün dünya bunu görüyor. Avrupa Birliği´nden gelenler, ´Türkiye olağanüstü büyük bir başarı kaydetti ve bunun için sonsuz teşekkür ediyoruz.´ diyor. Temel eğitimde okullaşma oranı yüzde 106, ortaokullarda yüzde 50, liselerde yüzde 22, ama toplamı yüzde 62. Eğer siz bir grubun yüzde 62´sini okullaşmaya alırsanız ve bu başlıkla haber verdiğinizde acaba bardağın dolusunu mu boşunu mu görmüş oluyorsunuz. Hep boşunu gördünüz diyelim. İşte bunlara Soloman Adası yerlileri dediğimizde yine kabul etmiyorlar ama gerçek de değişmiyor.”

 

50 milyon liralık yatırım

Konuşmaların ardından Bakan Arslan ve Yılmaz ile Millî Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin, Türk Telekom CEO’su Paul Doany ile Türk Telekom İnsan Kaynakları, Regülasyon ve Destek Genel Müdür Yardımcısı Şükrü Kutlu tarafından işbirliği protokolü imzalandı. İş birliği protokolü kapsamında Türk Telekom, 2019 yılı sonuna kadar toplam 50 milyon liralık yeni yatırımla Millî Eğitim Bakanlığı ile 8 yeni proje gerçekleştirecek. Bu çerçevede, 2019 sonuna kadar 5 ayrı ilde tamamlanacak projelerle 112 derslikli toplam 6 okul, 50 yataklı yeni bir öğretmenevi ve bir öğretmenevinin bakımı ve onarımı yapılacak.

Yorum eklemek için kullanıcı girişi yapmanız gerekmektedir. Giriş